Forum «Flori-si-Plante.ro»
Discutii utile despre flori si plante
 
Acum este 28 Mar 2024 22:00




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 68 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 31 Mar 2009 20:33 
Neconectat

Membru din: 22 Mar 2009 13:58
Mesaje: 10
ok....o sa caut pe internet cum sa prepar solul.Multumesc inca o data pentru lamuriri (chiar daca uneori intrebarile mele au fost agasante)


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 31 Mar 2009 23:08 
Neconectat

Membru din: 10 Feb 2009 00:04
Mesaje: 327
Localitate: Bucuresti
1/2 turba, 1/2 pietris din ala de acvariu, de 2-4 mm este superb pentru planta. Daca nu ai asemenea pietris si nici de unde sa iei, poti folosi nisip mai maricel ori granule ceramice.....

_________________
Presedinte al Asociatiei RO-BONSAI


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 15 Apr 2009 08:33 
Neconectat

Membru din: 10 Feb 2009 00:04
Mesaje: 327
Localitate: Bucuresti
si niste sageretia (3 sageretia ce vreau sa-i fuzionez, "proces" inceput la 18.09.2008 si vor mai ramane lagati multa vreme...). Inaltimea pomisorului sau viitorului pomisor acum, este de 14 cm. masurati de la nivelul solului pana in varf :) :[img=http://img23.imageshack.us/img23/2271/1002480.th.jpg] [img=http://img23.imageshack.us/img23/8652/1002481n.th.jpg] [img=http://img23.imageshack.us/img23/8637/1002482s.th.jpg]

_________________
Presedinte al Asociatiei RO-BONSAI


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 15 Apr 2009 22:23 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 02 Apr 2009 20:42
Mesaje: 256
Localitate: Caras-Severin
buna,am un bonsai ginseng,nu stiu cum sa-l ingrijesc,am nevoie de cateva sfaturi,pls :help:

_________________
"Fiecare generatie isi imagineaza ca e mai inteligenta decat cea dinaintea ei si mai inteleapta decat cea care urmeaza."
http://stelia13.sunphoto.ro/


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 16 Apr 2009 07:37 
Neconectat

Membru din: 10 Feb 2009 00:04
Mesaje: 327
Localitate: Bucuresti
sa-ti traiasca! La acest tip de ficus i se mai spune si ginseng dar si banyan, el fiind de fapt un ficus retusa si se obtin niste bonsai superbi din aceasta specie. Fiind o specie tropicala, care are nevoie de o temperatura minima de 15 grade Celsius, poate fi incadrat ca bonsai de interior, la noi, unde in timpul anului temperaturile scad si sub zero grade. Asa ca ai un bonsai de interior, din familia Moraceelor, originar din zonele tropicale si subtropicale. Frunzele sunt verzi si ovale, cu un mic varf la capat. Scoarta este gri-maronie cu puncte albe. Sunt peste 600 de varietati ale acestei specii.
Daca vrei sa-l inmultesti, poti prin butasi recoltati in vara (iulie-august), plantati intr-un amestec de 1/3 turba si 2/3 nisip ( pusi la lumina si caldura, lasand doar doua-patru frunze pe ramura), ori prin marcotaj aerian.
Prefera sa stea in lumina directa. Poate creste si in lumina indirecta, insa exista riscul ingalbenirii frunzelor. Vara poate fi tinut afara.
Temperatura ideala pentru el ar fi intre 15-30 grade Celsius, insa se simte bine si daca depaseste 30 de grade Celsius.
Ncesita o udare moderata, asteptand sa se usuce suprafata solului inainte de a uda. Nu lasati sa balteasca apa! se simte foarte bine in sera, in opinia mea fiind chiar indicat a sta intr-o minisera, caci acolo se asigura un grad mare de umiditate a aerului, o temperatura constanta si lipsa curentilor de aer, cu care nu se impaca bine, ca si cu schimbarile bruste de temperatura si daca este expus aerului conditionat fuge repede spre ierbar......
Unii il fertilizeaza o data la doua saptamani cu un ingrasamant echilibrat si au rezultate bune.
De tuns, se poate tunde tot timpul anului: dupa ce au crescut patru frunze, taiati pana la doua.
O oarecare problema este legarea, intrucat ramurile tinere se rup repede, insa ramurile mai groase nu au nici o problema la a se lega normal, prin spiralarea cu sarma.
Pamantul bun pentru el ar trebui sa aiba 50% turba, 30% pietris si 20% tuf vulcanic. In orice caz, trebuie sa fie un pamant drenant.
Este o planta foarte rezistenta si ti-as recomanda cat mai repede sa-i schimbi solul, daca-l ai de curand, caci solul de "transport" din vas nu e tocmai cel indicat....
Sa te bucuri de el cat mai mult timp posibil!

_________________
Presedinte al Asociatiei RO-BONSAI


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 16 Apr 2009 10:54 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 02 Apr 2009 20:42
Mesaje: 256
Localitate: Caras-Severin
multumesc mult pt sfat :D

_________________
"Fiecare generatie isi imagineaza ca e mai inteligenta decat cea dinaintea ei si mai inteleapta decat cea care urmeaza."
http://stelia13.sunphoto.ro/


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 16 Apr 2009 13:04 
Neconectat

Membru din: 10 Feb 2009 00:04
Mesaje: 327
Localitate: Bucuresti
cu multa placere si daca mai apar si alte intrebari incercam sa le lamurim :)

Acum continuand a vorbi de tehnicile de modelare:
O alta tehnica, sa-i spunem tehnica trunchiului crestat in 2, are ca rezultat un trunchi plat dar pe jumatate cojit, presupune taierea trunchiului pomului in 2(impreuna cu pachetul de radacini), ramanand doar o parte de scoarta netaiata, cele 2 jumatati fiind desfacute si puse in pamant. Desi pare simpla, aceasta tehnica presupune mare finite si indemanare, rezultand astfel:
Imagine
Aceeasi metoda se foloseste si la unele ramuri groase, dar fara o ramificatie secundara: se cresteaza ramura fara a o detasa de trunchi, si dupa despicare, se desface ramura, astfel ca sa para ca sunt 2 ramuri pornite din una groasa, ceva cam ca-n imagine: Imagine sau cu despicatura in jos.
Mai exista o tehnica mai speciala de a forma un trunchi impresionant. Aceasta tehnica presupune folosirea plantelor cu radacini foarte lungi si are mai multe sa-i zic asa variante:
1. Se ruleaza radacinile intr-un colac, dupa care se ingroapa, incurajandu-le sa iasa in apropierea bazei trunchiului. O data ce radacinile secundare noi se ivesc si sunt bine asezate, se indeparteaza vechile radacini secundare de pe colacul de radacini stranse si se obtine un material exceptional pentru modelarea viitorului trunchi.

2. Se incepe cu construirea unui suport pe care se va fixa varful plantei(suportul poate fi piramidal-facut din sipci de lemn, sau pur si simplu, infigand in pamant 4 bete inalte, ori pentru plantele mici, un pet ne poate ajuta in acest sens), varful plantei fiind asezat in jos, practic in pozitie inversa fata de modul firesc de crestere, fiind scos in lateral prin gruparea de radacini. Varfurile radacinilor vor fi ingropate in vasul de la baza, iar pe acel suport se va infasura folie de plastic sau de aluminiu, in cateva randuri, astfel creand un sa-i spunem vas vertical, in care se vor introduce radacinile cat mai grupat asezate(sa se creeze astfel o coloana de radacini). Varful plantei se va tunde sever.. Acest vas vertical se va umple cu un sol cat mai drenant si poros. In primele 3-6 luni se va uda abundent planta, apoi revenind la un mod normal de udare. In timp, prin ingrosarea/cresterea si dezvoltarea acelor radacini(folosind ca vase baza, vase foarte putin adanci sau prin includerea temporara a unui suport pana radacinile sunt suficient de groase pentru a putea suporta = sustine pomul) si dezvelirea treptata a acestora, se ajunge la un trunchi format din radacinile dezgolite si ingrosate, ce va avea aspectul unei impletituri.
Aceasta tehnica da posibilitatea obtinerii unor trunchiuri spectaculoase, ce arata ca o dantela vie, in functie de inspiratia asezarii radacinilor ce l-au format.
Nu toti pomii vor permite ca sistemul lor de radacini sa fie expus astfel(cel mai indicat este sa se aplice aceasta tehnica la plantele tropicale. Aceasta tehnica este specifica Scolii Lignan, care considera radacinile ca o parte a conceptului de design al pomisorului.
Iata cum explica maestrii de la FUKU – BONSAI aceasta tehnica expusa mai sus la pct.2:
“In 1985 am inceput sa crestem cateva (plante de ficus natalensis- n.a.)in habitat de 12’’ diamentrul x 36’’ inaltime in vase. Cativa ani mai tarziu, o cantitate mare de radacini ieseau in varful vasului si astfel intr-o zi umeda ploioasa, un nou sezon de stilare neobisnuita a inceput.
Pomul a fost mutat din vas, radacinile indepartate si tot ansambrul a fost mutat prin sablajul apei. A fost o uriasa cantitate de radacini lungi puternice si la inceput, trunchiul a fost biciuit sa fie o barna de 7 picioare in afara terenului cu un singur punct de radacina belciug (ceapa), radacinile incurcate au fost pieptanate drept in afara. Intr-o procedura contrar opusa de cele mai multe cresteri controlate ale radacinilor de bonsai, cele mai multe dintre radacinile fine au fost curatate (indepartate) in favoarea radacinilor puternice lungi.
Structura pe suport de rama a fost facuta prin bandajarea a trei piese de bambus de 48’’ lungime si planta a fost agatata cu susul in jos si trei picioare de radacina au fost buclate in sus spre varful teepee. Radacinile au fost apoi formate intr-o coloana in jurul pomului de sus in jos si legate cu hartie invelita cu fire de fier unde se intersecteaza. In timp firele au ruginit, iar radacinile au fuzionat.
Intregul ansamblu a fost asezat intr-un tub de plastic (cu gauri de drenaj) si o foaie de plastic a fost pusa de jur imprejurul coloanei radacina. Radacinile in tub au format un strat de drenaj ca o cenusa vulcanica grosolana, radacinile s-au largit si s-au pregatit pt alungire, in vasul tub cu sectiune de 2’’, dupa standardul nostru mediu. Varful pomului lipit la mijlocul coloanei care a fost umplut cu cenusa vulcanica grosolana amestecat 50% cu muschi spaghnum pt a ajuta sa tina amenstecul.
A fost apoi asezat in loc umbros si cand cresterea a inceput din nou a fost mutat in soare total. In ciuda acestei operatiuni radicale, planta nu a ratat si am inceput mutarea putin cate putin cu astfel de coloane de plastic la fiecare cateva luni pt a expune radacinle. Prin 1990, cele mai multe radacini erau expuse si actuala forma dezvoltata folosind metode de antrenare conservatoare (metoda legare cu coarda).
[img=http://img34.imageshack.us/img34/6880/70401923.th.png]
Foto 1. Aici este un bonsai care are o multime de radacini care apar ca fiind cateva ramuri, dar nu “trunchi”. Trunchiul original sunt “ramurile” lungi “matura” in jos si spre dreapta. Va fi modelat cu varful mai bine definit cu ramurile vii cu un profil inalt elegant.

Foto 2. O vedere de aproape a radacinilor superioare. Suntem inca indecisi daca sa mutam sau nu radacina in stanga. Ar fi o aparenta, mult mai eleganta, dar pare a fi o amintire apropiata despre cum acest pom a fost original antrenat. Retine ca folosim fasii de plastic in jos care cer mult timp pt a aranja ramura. Dar cu aceasta tehnica nu exista riscul de a lasa urme de la fire.

Foto 3. privire de aproape a partii ce arata ce a fost odata partea de jos a pomului. Radacinile sunt inca ramuri suficient sa fie repozitionate pt a forma aceasta forma unica.

Foto 4. Vedere de aproape a varfului din partea cealalta. Trunchiului original este acum “matura” in jos si spre stanga.

Foto 5. Din aceasta parte, pomul poate fi antrenat pt a fi atractiv. Bonsai tropicali cresc relativ repede si vor creste catre lumina puternica. Trebuie intors adesea pentru orice crestere. Trebuie antrenat astfel incat toate partile sa fie atractive ca si cum ar avea o singura fata ca in climatul temperat traditional al bonsailor japonezi.
Fotografie din iulie 2001 cand pomul avea aproximativ 17 ani vechime; s-a propagat ca o radacina curatata.
Ficus natalensis are cele mai viguroase radacini dintre toti ficusii din colectia noastra. Acest pom demonstreaza clar conceptul ca penjingul chinezesc are o foarte puternica constiinta de planta unica cu trasatura horticola. Designerii nu urmeaza stiluri sau reguli. Mai degraba, in cea mai inalta forma artistocrata de penjing chinezesc(lignan n.a.), fiecare pom este unic cu o strategie individuala. Asta nu inseamna ca nu vom crea altul folosind aceasta tehnica. Incercam sa crestem un numar de variatiuni si in acelasi timp sa exploram diferentele acestor radacini viguroase."


Plantarea pe piatra presupune niste pasi de urmat, pentru a avea succes. In primul rand, luati planta,o scoateti cu grija din vas si spalati bine radacinile plantei. Le rasfirati peste piatra aleasa si pozitionati planta pe piatra, coborand radacinile acesteia sub piatra. Intregul piatra + pomisor se acopera cu pamant si se leaga strans(de preferat in folie alimentara de plastic), lasand partea de jos libera, nelegata, asigurandu-ne ca radacinile de sub piatra sunt in contact cu solul ghiveciului si nu au fost vatamate, dupa care se uda. Vor ramane astfel aproximativ 2 ani de zile(timp in care puteti recurge la ciupiri sau mentinere formei, insa nu la legari sau modelari drastice ale plantei), udand planta in regim normal, dupa care vom incepe curatarea treptata a solului de deasupra pietrei, pana la nivelul dorit, pentru a putea expune radacinile de pe piatra si piatra.

Plantarea in piatra este o tehnica ce este foarte des confundata cu plantarea pe piatra. De altfel, multi considera plantarea pe piatra si plantarea in piatra oarecum, aceasi tehnica, desi intre cele 2 tehnici exista diferente fundamentale. Aceasta tehnica presupune existenta unui gol, crapatura, adancitura in piatra, loc in care planta va fi pusa. De aceea sunt unele pareri care afirma ca ar exista doua modalitati ale acestei tehnici:
1) ar presupune efectuarea unui orificiu in piatra si plantarea copacelului in acel orificiu, radacinile situandu-se sub piatra si ajungand in solul de sub aceasta…..;
2) presupune existenta unei adancituri in piatra, creata artificial sau natural, piatra fiind practic un fel de ghiveci pentru planta, lucrarea imitand cresterea naturala a pomilor in crapaturile stancilor.
Pentru a aplica aceasta tehnica, trebuie insa sa aveti in vedere un mic aspect: intrucat crapatura din piatra nu ofera mult spatiu pentru a acumula sol si implicit a mentine mult umezeala, maestrii asiatici folosesc o bucata de sfoara de canepa mai groasa, care o introduc in solul plantei pana la radacina acesteia si in vasul cu apa ce-l aseaza sub compozitie. Sfoara aceasta este mascata cu pamant sau muschi sau cu alta piatra, insa are o mare importanta: ea va trage apa din vasul unde este asezata compozitia, umezeala necesara solului plantei si plantei implicit, conducand-o pana in solul in care este planta, exact in cantitatea necesara.
Eu mai folosesc asa ceva cand sunt plecat mai mult timp de acasa si in felul asta asigur umezeala necesara pomisorilor mei, dupa ce in prealabil ii pun deasupra unui vas plin cu apa….
O alta practica de modelare a unui bonsai este prin
Dupa cum s-a vazut, tin sa precizez ca si in bonsai exista o trinitate de elemente care in egala masura formeaza un bonsai de calitate:
Coroana,
Trunchiul
Radacinile.
Saburo Kato spunea:
"Oamenii care iubesc bonsai apreciaza frumusetea naturii si a pomilor in vase mici. Facand asta, ei invata de la natura si invata filosofia vietii. Orice persoana care nu intelege bonsaii ii poate aprecia si poate sa fie miscata de frumusetea lor. Puterea bonsai este abilitatea de a portretiza ce este mai frumos in natura. Acesta este telul celor ce cresc bonsai. Aici sunt trei consideratii importante:
Intai radacinile. Cand ne uitam la un pom batran, radacinile fromeaza fundatia si dau forta. Asta este impresia si ceea ce inspira. Radacinile puternice ale unui pom mare protejeaza alti pomi mici in fata furtunii sau a suvoaielor. Aceasta ne da o impresie de stabilitate si siguranta. In cazul bonsailor, asta trebuie sa fie adevarat.
In al doilea rand, trunchiul si modul in care este format. In cazul unui pom solitar, este mai ales important cum trunchiul iese din radacini si se iteste conic cum s-a dezvoltat. Dupa multi ani caracteristicile varstei si scoarta apar si se poate simti adaugarea de caracter si personalitate la fiecare pom.
In al treilea rand, ramurile. Acestea stau cu fata la cer si sunt echilibrul si trebuie sa aiba lumina pentru a inflori. Daca ramurile si frunzele cresc puternic, si flori frumoase pot inflori. Desi fiecare crestere e viguroasa si florile infloresc, nu trebuie sa te complaci si trebuie sa fi foarte atent in ingrijirea plantelor tale. Aceasta ingrijire este importanta."

_________________
Presedinte al Asociatiei RO-BONSAI


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: 19 Oct 2009 11:01 
Neconectat

Membru din: 10 Feb 2009 00:04
Mesaje: 327
Localitate: Bucuresti
Imagine

_________________
Presedinte al Asociatiei RO-BONSAI


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 68 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
Copyright © 2008 www.flori-si-plante.ro      
Folosirea oricarui material de pe acest site fara acordul scris al detinatorului este strict interzisa.

 
vizitatori de la 1.08.2001